Sidor

Sunday, May 29, 2011

Mors dag - Mother's day

 Idag är det mors dag. Men min mamma firade vi redan igår. Hon fyller år i början av juni, så varje år brukar vi fira båda delar samtidigt. Förmodligen kommer det att komma en dag då mina vänner och släktingar suckar djupt när de får ett mjukt paket av mig. Igen. Men än så länge är det glada miner!

 Today is mother's day in Sweden. But my mum was celebrated yesterday. Her birthday is in the beginning of June, so we celebrate both occasions at the same time every year. There will probably come one day when my friends and relatives take a deep sigh when they get a soft present from me. Again. But so far I have only seen happy faces!


Mamma fick en vit ullsjal i kärleksknutar. Stooora knutar. Den blev riktigt härlig, och värmer förhoppningsvis gott svala sommarkvällar.

I gave mum a white wool shawl in lover's knots. Biiig knots. It turned out quite lovely, and will hopefully bring some nice warmth on cool summer nights.


Dessutom fick hon en rektangulär sjal i stickat hålmönster. Garnet består till största delen av akryl, men även ull och mohair. Mammas färger, tänkte jag när jag såg nystanet! Riktigt mjuk och luftig men värmer gott över axlarna.

I also gave her a rectangular shawl knitted with lace pattern. The yarn is mostly acrylic, but also contains some wool and mohair. Mum's colors, I thought when I saw this ball! Really soft and light but gives a nice warmth over your shoulders.


 Den gick lätt att sticka på 10 mm stickor, men ändå höll jag på att tröttna på den. Jag var nämligen sent ute (som vanligt) och köpte garnet i torsdags... Så jag stickade som en tok i fredags! 1,5 m lång är den.

It was easily knitted on 10 mm needles, but I got a bit tired of it anyway. See, I was late (as usual) and bought the yarn last Thursday... So I spent Friday knitting like crazy! It's 1,5 m long.


Jag hann inte ta kort på dem hemma, så detta är en skymt av min mammas hem.

I didn't have the time to take pictures at home, so this is a glimpse of my mum's home.


Ett litet kort till min fina mamma, det kan bli fint utan att vara avancerat. Men i fortsättningen ska jag försöka börja i tid så att jag hinner göra det så fint som jag vill ha det!

A little card for my precious mum, it can be pretty without being complicated. But for now on I will try to start in good time so that I can make it as pretty as I want it!


Vad är detta? Jo, det är min nya bästa vän! Imorse kom man och barn och firade mig med paket och teckningar. I det första paketet fanns två nystan av ett favoritgarn, och i det andra låg den här snyggingen. Jag blev helt paff, hade definitivt inte förväntat mig något så avancerat på mors dag! Och jag är så glad!

What's this? Well, it's my new best friend! This morning husband and kids came celebrating me with drawings and presents. In the first gift was two balls of a favorite yarn, and in the second was this handsome guy. I was stunned, I had definitely not expected anything this advanced on mother's day! And I am so happy! 


Äntligen kan jag ta närbilder!!! (Titta på blomman, inte på mina smutsiga fönster!) Det är en ljuvlig liten kamera, den tar fina bilder och är liten och lätt nog att bära med sig överallt. Perfekt! Jag har tillbringat hela förmiddagen med att försöka lära mig alla finesser. Nu behöver jag bara göra ett mysigt fodral till min lilla kompis....

Finally I can take close ups!!! (Look at the flower, not at my dirty windows!) It's a gorgeous little camera, it takes nice pictures and is small and light enough to carry on all the time. Perfect! I have spent all morning trying to learn all technicalities. Now I just need to make a nice cozy for my little buddy...

2 comments:

Emilia said...

Fina presenter - både till dig och din mamma! Ja, du måste ha stickat i racerfart ;)

Marilyn said...

Happy Mother's Day Nilla...I am so happy you got your camera...now you can show us all your wonderful things and maybe some outside shots of where you live...those things you made for your mother are gorgeous...i am sure she is so happy with them!!
take care and have fun!!
M

Post a Comment