Sidor

Tuesday, May 10, 2011

Kärleksknutar i mohair - Love knots in mohair

Nu har jag börjat leka med garnhögen jag visade igår. Kunde inte hålla fingrarna borta från ett färgglatt mohairnystan. Hade tänkt virka en sjal i kärleksknutar av det, och var så väldigt nyfiken på hur det skulle bli.

Now I have started playing with the pile of yarn I showed you yesterday. Couldn't keep away from a colourfull ball of mohair. Was planning to crochet a shawl with love knots of it, and was so very curious about the result.


 Vad kan jag säga? Jag älskar det! Det blev finare än jag trodde. På nära håll ser det ut som blommor, och den blir så skir och luftig. Önskar att det gick att fånga på bild, verkligheten är alltid lite annorlunda.

What can I say? I love it! It turned out prettier than I thought. Close up it looks like flowers, and it is so delicate and airy. Wish I could capture it with the camera, the reality always looks a little different.


Vanligtvis går det fort att göra kärleksknutar, men på den här sjalen gör jag ganska små så det kommer nog ta sin lilla tid att få den färdig.

Crocheting love knots is usually rather quickly done, but I am making them fairly small on this shawl so I guess it's going to take some time to finish it.


Men det gör ingenting, för jag blir så glad av den!

But I don't mind, since it's making me happy!

3 comments:

Marilyn said...

Nilla I saw this on Flickr first and I just have to say again how beautiful it is!! Can't wait to see it all done.. like coloured spider's webs all knotted up together....I LOVE it!!!!

M.Jagdell said...

Verkligen vacker! Är så sugen på att själv försöka mej på dessa "knutar" Är de svåra?

Nilla K said...

Tack Mari! Nej, de är inte alls svåra. Kolla på youtube så finns där säkert flera instruktionsfilmer också.

Post a Comment