Sidor

Monday, May 9, 2011

Högar av garn - Heaps of yarn

Jag följde med maken till jobbet i fredags för att kunna gå till garnaffären. Tanken är att jag ska börja bygga upp ett litet lager av saker till försäljning, och behövde därför fylla på en del i garnhyllan. Två stora kassar fick jag med mig hem!

I accompanied my husband to work last Friday to get to the yarn shop. The plan is for me to start building up a small stock of things for sale, and so I needed to fill up my yarn shelves. I brought two big bags home!


Några stora, härliga nystan till sjalar i kärleksknutar.

Some big, lovely balls for shawls made of love knots. Or whatever it may be called in English...


Mer garn till mössor och babyskor. Allt kommer nog inte bidra till lagret eftersom jag har någon beställning redan och några fler på väg.

More yarn for hats and baby booties. All this will probably not  add to the stock since I already have an order and more to come.


Och så fin ull till tovade ting. Det var utgående färger och annat nedsatt kvalitetsgarn, så det känns extra roligt att få leka med detta!

And then fine wool for felted things. It is discontinued colours and other reduced prices on quality yarn, which adds to the fun of playing with this!


Till sist ett garn som ser ut som päls, som jag tänkte testa att virka små djur av. Möss kanske? Och lite pärlor och knappar på rea. Så nu är det bara att sätta igång och tillverka!

Finally a yarn that looks like fur, that I will test to crochet little animals from. Mice perhaps? And some beads and buttons on sale. So now it's nothing more than get started and produce!

2 comments:

Marilyn said...

How exciting Nilla...look forward to seeing the production line working....good luck!!! :)

Anonymous said...

Jag har också blivit stammis i garnaffären i Skövde :D!

Anne

Post a Comment