Sidor

Wednesday, February 9, 2011

Fodral till strumpstickor

Case for dpn's

 Efter ett par trötta veckor har det äntligen börjat rycka i pysselnerven igen. Efter att ha städat bland mina grejer plockade jag fram symaskinen.

After two tired weeks, I really felt like doing something crafty again. After tidying up among my things, I took out my sewing machine.


 Ett kuddfodral och en bit av en gammal gardin syddes ihop runt om, och sedan vek jag upp ca 12 cm till en ficka. På fickan syddes fack som var 4 till 6 cm breda. I mitten på ena sidan fäste jag ett smalt band. På en liten lapp av hårt papper gjorde jag ett hål med en sticka för varje storlek, och skrev storleken bredvid. Den kan jag använda när jag behöver veta storleken på en sticka.

A pillow case and a piece of an old curtain were sewn together all around, and then I folded up about 5 in to form a pocket. On the pocket I sew compartments with a width of 1,5 to 2,5 in. In the middle of one side I attached a thin ribbon. On a piece of thick paper I made holes with a needle for each size, and wrote the size next to it. I can now use that when I need to know the size of a needle.


När alla strumpstickor är på plats är det bara att vika ner kanten och rulla ihop.

After getting all dpn's in place, it's just to fold down the edge and roll it up.


Jag har länge tänkt göra en sån här efter att ha sett en på en blog (minns tyvärr inte vilken), och jag är supernöjd! Förut låg alla mina strumpstickor huller om buller i ett större fodral, och det var väldigt svårt att hitta rätt storlek. Dessutom så blev den ju så söt, om jag får säga det själv!

I have been meaning to make one for quite a while after seeing one in a blog (I´m afraid I don't remember which one), and I am very satisfied! I used to keep my dpn's rattling around in a larger case, and it was very hard to find the right size. And it turned out very pretty too, if I may say so myself!

1 comment:

Marilyn said...

you may say so yourself!!!....I keep meaning to do something like this, but I never do. Yours turned out very well and so organised! The fabric is so feminine!!

Post a Comment