Sidor

Friday, February 18, 2011

Nytt projekt

New project

För att avsluta påbörjade projekt behöver jag köpa garn, och med sjuka barn kommer jag ingenstans. Så jag fick hitta på ett nytt projekt med garn jag hade hemma. Stackars mig!

To finnish started projects I need to buy yarn, and with sick kids I am going nowhere. So I had to think of a new project with yarn I already have at home. Poor me!

Den här sticktekniken hittade jag för ett tag sedan och ville prova. Stickningen blir tjock och luftig, och väldigt stretchigt på bredden. Tekniken kallas visst Snöstorpsstickning och kommer från Halmstad. 
 
I found this technique a little while ago and wanted to try it. The knitting thick and airy, and very stretchy in breadth. The technique seems to be called Snöstorps-knitting and comes from the swedish city Halmstad.


Det ser nästan vävt ut. Jag tänkte visa mer om tekniken vid ett senare tillfälle, men jag kan säga så mycket som att det är många omslag och lyft. Och att den tar lång tid att sticka, eftersom stickningen blir så tjock. Men jag tror att det kommer att bli värt det!

It almost looks woven. I plan to show you more about this technique later, but I can tell you this much - it involves a lot of "yarn over" and "lift". And that it takes a lot of time to knit, since the knitting gets so thick. But I think it's going to be worth it!

2 comments:

Marilyn said...

Nilla....this is absolutely gorgeous....please do show us the pattern...I love this woven look you can get with knitting...like the scarf i made called the half linen stitch...but this is more a defined woven look.... yummy!!!
Are the kids feeling better? I hope so! :)

Maria said...

Det ser jätteläckert ut! Den tekniken har jag aldrig hört talas om. Du får gärna berätta hur man gör. Ha en fin helg!Kram!

Post a Comment