Sidor

Thursday, February 10, 2011

Tavla för örhängen

Board for eardrops

Nu får stickningen vänta lite, för nu har jag en massa annat på gång. Det ska fixas förvaring i sovrummet. Först ut var en tavla att hänga örhängen på. Jag letade reda på en tavla med fin ram, tog bort glaset och bilden och målade bakstycket vitt. Häftade fast några bitar spets och hängde upp mina örhängen. Idén fick jag från Underbara Clara.

The knitting has to wait now, because I have other things going on. I'm fixing storage for the bedroom. First off is a board to keep my eardrops on. I searched out a picture with a nice frame, removed the glass and the picture and painted the back white. Stapled some lace on it and hung up my eardrops. I got the idea from Underbara Clara.


 Sedan letade jag upp några gamla hyllor som jag gjort i träslöjden och började måla om dem.

Then I found some old shelves which I had made in carpentry in school and started repainting them.


De är inte färdiga än, har inte riktigt bestämt mig för hur de ska se ut.

They're not done yet, I haven't quite decided what look I want for them.


Efter att ha sett mig sitta och måla blev givetvis barnen sugna på att pyssla lite.

After watching me painting, of course the kids wanted to craft some.


Min tjej fixar till en liten kruka.

My girl is decorating a small pot.


Pojken målade sin och gjorde om den till en kyckling. Lite snabbare än sin syster hann han också göra ett armband.

The boy painted his and turned it into a chicken. A little faster than his sister, he managed to make a bracelet too.


Jag är så glad att jag har kreativa barn!

I am so happy that I have creative children!

No comments:

Post a Comment