Sidor

Tuesday, February 15, 2011

Virkad hund

Crocheted dog

Jag hade inte riktigt hunnit förbereda något till mina barn på alla hjärtans dag, så istället fick de välja vad jag skulle göra åt dem. Båda valde att jag skulle virka ett djur till dem. En chihuahua närmare bestämt. Sonen ville ha en riktigt liten, och nu ikväll blev den klar.

I hadn't really had time to prepare something for my children on Valentines day, so instead they got to choose what I should make for them. Both wanted me to crochet an animal for them. A chihuahua to be precise. My son wanted a really small one, and I finnished it now tonight.


Nosen är broderad, medan ögonen är små svarta glaspärlor.

The nose is sewn, while the eyes are little black glass beads.


Sonen hann få se den (ögon- och noslös) innan han gick och lade sig, och han var nöjd med den. Han sa även att hunden var nöjd med sig själv, och det måste ju vara ett gott betyg! Imorgon ska jag väl påbörja lillasysters chihuahua, storlek större.

The son had a chance to see it (eye- and noseless) before he went to bed, and he was content with it. He also stated that the dog was satisfied with itself, and that has to be an achievement! Tomorrow I guess I'll start on little sister's chihuahua, in a larger model.

4 comments:

Maria said...

Jättesöt hund! Så mysigt att du virkar något speciellt till dina barn!

Marilyn said...

wow, I know chihuahua's were small...but I've never seen one that small!!! How cute!!

Ansibecki said...

Vilken söt liten hund. Är det inte svårt att virka så smått? Fast jag kan ju inte virka alls så allt sånt verkar svårt för mej ;)

Ansibecki said...

Sv: Nej oftast äter de inte kött. Bara korv, hamburgare och köttbullar som slinker ner. Men eftersom de gillar grönsaker och bönor så funkar det ju. Förstår att det blir svårt att göra mat utan grönsaker. Blir till att smyga in dem i maten då...

Post a Comment