Sidor

Saturday, February 12, 2011

Mössa och vantar

Hat and mittens

Min lilla mamma är så snäll. När jag ska sticka något åt henne säger hon alltid att det inte är så bråttom, att jag ska ta det lugnt och göra annat emellan. Så det gör jag, och oj så länge hon får vänta på sina saker! Men nu har jag åtminstone fått färdigt en mössa och ett par vantar till henne. Hon fick dem igår, och när jag tittar på termomtern idag ser jag att det passade bra. -10 C!

My little mum is so kind. When I'm about to knit something for her, she always tells me that there's no rush, that I should take it easy and do other things in between. So I do, and my what a long time she has to wait for her things! But now at least I have finished a hat and a pair of mittens for her. She recieved them yesterday, and when I look at the thermometer today I see that it was a good time. 14 degrees F!


Mössan har varit klar ett tag, den väntade bara på en virkad kant och en tofs. Mönstret finns här, min enda ändring är att jag gjorde den virkade kanten mycket mindre. En tunnare ulltråd och 3,5 mm virknål.

The hat has been done for a while, it only needed an edging. The pattern is found here, my only change is that I made the edging in crochet much smaller. A thinner thread of wool and a 3,5 mm hook.


Vantarna var egentligen inte riktigt färdiga. Jag hann inte fästa trådarna innan det var dags för leverans, men det var jag ju bara glad att slippa göra!

The mittens weren't really done yet. I didn't have the time to fasten all the threads before delivery, but I was only happy to escape doing that!


Nu har jag påbörjat det sista plagget till mamma - en fuskpolo i matchande färger.

Now I have started the last item for mum - a neck warmer in matching colours.


Den här gången ska jag inte göra en massa annat emellan. Nu ska denna bli färdig, så att jag kan sticka fler hundtröjor sedan. Det fanns visst fler frusna hundar att värma!

This time I'm not doing lots of other things in between. Now I'm gonna finnish this, so I can start on more dog coats afterwards. There obviously was more freezing dogs to warm up!

1 comment:

Emilia said...

Härlig mössa och vantar!

Post a Comment