Sidor

Thursday, December 2, 2010

Kallt om öronen

Det är kallt nu. Härom natten var det -23,5 grader. Brrr! Maken konstaterade att det var lite väl kallt om öronen, då hans vintermössa har formen av en keps... Så nu håller jag på att sticka en mössa till honom. Av modell sotarmössa. Därefter ska jag sticka honom ett par varmare vantar. Så jag sitter i fåtöljen och stickar för fullt, och i soffan bredvid ligger dottern. Hon har haft feber i några dagar och är hemma från skolan. Idag verkar hon lite piggare, så hon kanske är frisk till helgen. Nu ska jag gå och hämta ett glas äppeljuice till henne, som jag just fick order om.

2 comments:

Maria said...

Hoppas att dottern "piggar på sig" snart. Mysigt att du kan sitta och sticka medan du håller henne sällskap. Och mannen blir säkert glad över sin nya varma mössa.

HornAnders said...

Mössan blev kanonfin! Jag bär den med stor stolthet, väntar nu bara på mina vantar också...

Post a Comment