Sidor

Tuesday, June 15, 2010

Virksugen

Blev lite virksugen efter väskan, men kände att jag var tvungen att avsluta lite projekt innan jag fick lov att börja på något nytt. Därför satte jag mig i försommarvärmen och stickade färdigt en fingervante... Det var inte mycket kvar, men den blev liggande när behovet av vantar upphörde. Den ser lite skabbig ut på nära håll, eftersom det alltid blir en konstig skarv när jag stickar på strumpstickor. Men det kanske slätar ut sig. Och jag upptäckte i efterhand att jag gjorde ökningen till tummen fel. Men de är varma och sköna, stickade i mjuk babyull. Och jag är nöjd och glad med att ha lyckats sticka något så passa avancerat!

Nästa projekt som väntade på att avslutas var ett virkat kuddfodral.

Det som var tänkt som framsida blev baksida, eftersom jag tröttnade på att göra rutorna och följde ett snabbare mönster till framsidan. Det syns inte jättebra på bilderna, men den lyfter upp färgerna i fåtöljen rätt bra. Och den är skön i svanken!

No comments:

Post a Comment