Sidor

Tuesday, June 29, 2010

Hemma igen

Detta har varit vår utsikt den senaste veckan - Nyhemsveckan utanför Mullsjö sett genom ett smutsigt husvagnsfönster... Fast större delen av tiden har vi ju faktiskt tillbringat utanför husvagnen. Det har varit bibelstudier, gudstjänster, seminarier och barnaktiviteter dagarna igenom, även om vi inte kunnat vara med på allt. Maken är engagerad i närradiosändningarna från denna pingstkonferens, och därför frånvarande en del. Själv hade jag tråkigt mycket magknip och satt därför i husvagnen och virkade mer än jag hade önskat.

Men lite kunde jag vara med på. Bland annat två bibelstudier med Magnus Malm som imponerade stort. Älskar en riktigt djup teolog! Sprang omedelbart upp till bokhandeln Nya Musik och köpte tre böcker som han skrivit. Såg just att den ena redan stod i bokhyllan, precis som maken trodde... Inte lätt att hålla koll på vad man har i sin välfyllda boksamling!

Önskar som sagt att jag kunnat vara med på mer, men som tur är kan man se det mesta på nätet, tack vare webbsändningarna. Så det ska jag göra!

Men som sagt, nu är vi hemma igen!

No comments:

Post a Comment