Sidor

Tuesday, June 1, 2010

Fler konfirmationskort

Dessa kort gjorde jag också på beställning. Jag vet inte varför, men jag tycker att det är ganska svårt att göra just konfirmationskort. Mest beror det nog på att jag har haft en så snäv bild av hur ett sådant ska se ut. Minns hur det var när jag konfirmerades... Då var alla motiv pastellfärgade och skira på ett speciellt sätt som jag kände att jag aldrig kan scrappa. Så det var bara att släppa sina förutfattade meningar och göra några fina kort!
Den lilla "lappen" som jag skrivit på är egentligen tänkt att se ut som en gammaldags tågbiljett, lite riven i kanterna och så... Men jag tyckte att den passade bra så här på mitt kort. Själva biljetten har jag hittat på nätet och finns att ladda ner här.

Den vita blomman är virkad i ett stycke, alltså dubbel. Vill du göra en likadan hittar du mönstret här.

No comments:

Post a Comment