Sidor

Tuesday, June 15, 2010

Sjuksysselsättning

Dagen efter skolavslutningen mådde jag inget vidare. Väldigt ont överallt helt enkelt. Jag har lärt mig nu att om jag har något roligt att göra, så har jag inte lika ont. Det lindrar smärtan. Förutsatt att man kan sitta ganska stilla och inte behöver ta i så mycket när man gör det. Men den här dagen hade jag inget att göra. Jag frågade desperat maken om han hade behov av något som jag kunde pyssla ihop. Ett mobilfodral, sa han då. Till jobbtelefonen. Sagt och gjort!

Till jobbtelefonen använder han ofta handsfree. Och kontakten till den sitter uppe på sidan av telefonen. Därför behövdes ett sprund eller liknande på sidan av fodralet. Då kom jag på att göra en riktig "strumpa" till mobilen. Fast uppochner... Nu finns det nämligen plats för kontakten i tådelen av stumpan, som ju sticker ut lite! Hade inte hans telefon hemma, så jag kunde inte visa... Strumpan är till hälften gjord på frihand, själva hälen och hoptagningen till tån följer ett mönster på vanliga sockar.
Givetvis blev jag sugen på att göra ett fodral till min egen mobil också. Ett somrigt! Så jag virkade lite på frihand, sydde i en knapp och broderade lite prästkragar. Det gick väldigt fort att göra.
Och det bästa av allt: Jag hade inte så ont, eftersom jag hade något att pyssla med!

No comments:

Post a Comment