Sidor

Thursday, September 8, 2011

Vad händer? - What's happening?

 Vad händer här då? Jag hoppas att ingen råkade vara inne på bloggen och försökte läsa när jag ändrade designen... Alla funktioner går inte att förhandsgranska ordentligt, så jag var tvungen att testa och ändra ett antal gånger. Hoppas att ni tycker om resultatet. Apropå att tycka om... Jag har haft lite funderingar på att sätta in knappar under varje blogginlägg, där man kan klicka om man tycker att inlägget var bra, dåligt eller något annat. Vissa tycker nämligen att det är svårt att kommentera på bloggar. Skulle det vara intressant? Vad skulle det då vara för alternativ att kryssa i? Eller blir det överflödigt? Jag kan nämna att jag även håller på med en facebooksida för bloggen (NillaK heter den), då kanske det är enklare att gilla och kommentera där? Säg vad ni tycker!

What's happening here? I hope no-one happened to be reading the blog while I was changing the design... All functions can not be previewed properly, so I had to test and change a number of times. I hope you like the result. Talking about liking... I have been thinking about adding buttons under each post, where you can click if you thought the post was good, bad or else. Some people happen to think it's hard to comment on a blog. Would this be interesting? What options should there be to click? Or is it unnecessary? I can mention that I am also working on a facebook page (called NillaK, on Swedish but with a lot of pictures), so it might be easier to just like and comment there? Tell me what you think!


Skördefesten närmar sig, och med den lite ångest... Har inte alls hunnit göra så mycket saker som jag tänkt mig. Men jag kommer nog ha fullt tillräckligt ändå. Jag har en tendens att övergöra saker... De här två mobilfodralen ska få fler vänner som jag kan sälja där, tänkte jag. Och knappar.

The harvest feast is coming up soon, at it brings some anxiety... I haven't managed at all to make as many things as I planned to. But I will probably still have enough. I have a tendency to overdo tings... These two cellphone cozies will get more friends that I will sell there, I thought. And buttons.


Den här däremot är helt färdig. Den är ganska smal till formen så någon knapp behövs inte.

This one is ready though. It is pretty tight fitting so a button won't be necessary.


 Jag har virkat några fler dukar som ska stärkas till skålar. Vi ska bara ha lite kalas här hemma först, sen kan jag breda ut mig med mina saker.

I have crocheted some more doilies to starch for bowls. We just have to throw a party at home first, then I can expand my working area.


Jag har börjat göra lite kakor också. Insåg att det är populärt hos de små, efter att ha sett mina två-åriga systersöner springa runt och bjuda på virkade kakor i flera dagar.

I started making some cookies too. Realized that they are popular with the little ones, after watching my two-year old nephews running around giving us crocheted cookies for days.


En hel hög med blommor har jag gjort också. Till hårband, broscher och dekorationer. Lite väl många blev det, så pass att jag fick lite ont i armen. Så nu vågar jag inte virka mer på några dagar. Det ska nog ordna sig, för jag är nog ganska snabb på att sluta när kroppen säger ifrån.

I have also made a pile of flowers. For hair ribbons, brooches and decorations. I made a few too many, to the degree that my arm started hurting. So I do not dare to crochet for a few days now. I think it will be alright, since I am good at stopping when my body tells me it had enough.


Men innan virkstoppet hann jag göra färdigt den här ljuslyktan. Av en barnmatsburk. Tiggde till mig en massa burkar av vänner med småbarn. Perfekta att pyssla med!
 But before the crochet break I managed to finish this candle holder. From a jar of baby food. Asked my friends with babies to get some and now have a lot of them. Perfect for crafting!

1 comment:

Emilia said...

Fina saker! Tycker själv att det är svårt att få min blogg att se riktigt bra ut, kanske kan vara kul med tycka-till-knappar? Kul, fin, intressant...eller bara gilla-knapp!

Post a Comment