Sidor

Tuesday, September 13, 2011

Ljuslyktor - Tea-light holders

 Jag visade en ljuslykta jag virkat häromdagen. Nu när jag vågar virka igen har jag gjort färdigt hans kompis. För att det virkade överdraget inte ska halka av om man lyfter när lyktan är tänd har jag limmat fast det upptill och nedtill med limpistolen.

I showed you a tea-light holder that I crocheted the other day. Now when I dare to crochet again, I have finished his friend. To keep the cozy from slipping off if you lift the holder while the light is lit, I have fixed it with hot glue at the top and bottom.


Igår kväll testade vi att tända ett ljus i den ena för att se hur det blev. Det fick klart godkänt! Även om mönstret är väldigt enkelt så blir det mycket effektfullt när man tänder lyktan i ett mörkt rum. 

Last night we tested to light a candle in one to see the result. It was more than approved! Even if the pattern is very simple, it gives a very special effect when you light the tea-light in a dark room.


Jag ska göra i några fler färger, än så länge har det blivit ett rött par också. Nu har jag inte så mycket garn i den här kvaliteten, så jag håller på med ett annat mönster i tunnare garn. Blir nog bra det också.

I will make them in some more colors, this far I have made a red pair. Now I don't have that much yarn in this quality, so I am working on a different pattern in a thinner yarn. That will work out too, I think.


Jag har som sagt använt den minsta sortens barnmatsburk, och garnet är Järbo Soft Cotton, ett grovt bomullsgarn. Detta är mitt enkla mönster:

Virka 30 lm, slut till en ring med en sm.
Varv 1: En fm i varje m varvet ut.
Varv 2-6: 3 lm, hoppa över en m, (hst i nästa m, lm, hoppa över en m) upprepa parentesen varvet ut. Sm i andra lm.
Varv 7: Sm över till lmb, 2 fm i varje lmb varvet ut.Sm i första fm.
Varv 8: 4 fm, 2fm tills, upprepa varvet ut. Sm i första fm.
Varv 9-10: Fm i varje m. Sm i första fm. Fäst tråden.

Går riktigt fort att göra, och resultatet blir strålande!

As mentioned, I use the smallest kind of baby food jars, and the yarn is called Soft Cotton from Järbo garn, a bulky cotton yarn. This is my simple pattern (US terms):

Ch 30, connect to a circle with a sl st in the first st.
Round 1: Sc in each st throughout the round.
Round 2-6: Ch 3, skip 1 st, (hdc, ch1, skip 1 stitch) repeat throughout the round. Sl st in the second ch st.
Round 7: Sl around ch, 2 sc around each ch throughout round. Sl st in first sc.
Round 8: 4 sc, 2 sc tog, repeat. Sl st in first st.
Round 9-10: Sc in each st. Sl in first st. Weave in ends.


They are really quick to make, and the result is brilliant!

4 comments:

Julia said...

Så mysigt när man får börja tända ljus och mysa på kvällarna, och ljuslyktor kan man inte få för många av! :)

Marilyn said...

these are so sweet...with winter coming and the darker evenings they will be sweet to light and stare at the patterns on the wall!!! maybe I'll make a couple for the mantle...I have a few jars...
:)x

Fanny said...

Sött! De vita ser ju lite ut som snölyktor... Ja verkligen sött!

Emilia said...

Så fin lyktan lyser!

Post a Comment