Sidor

Wednesday, October 21, 2009

Tofflor

Nu har barnen äntligen fått ta med sig tofflorna som jag gjort till skola och dagis. Halkskyddet är på plats i form av latex-prickar. Det blev bättre än jag trodde, faktiskt. Sonen kunde visserligen känna några prickar igenom toffeln, men hans tofflor är också ganska tunna.


Detta är sonens sk pocket-book-tofflor. Jätteenkla att sticka! Här kan man även ana latex-prickarna som blänker lite. (Jättedålig bildkvalitet, jag vet! Har bara min skrotiga mobilkamera...)

Så här ser de ut på foten. Sitter riktigt bra, om man får storleken att funka. Egentligen är de one-size, men sonens fötter var något för små för det. Jag använde en tunnare sticka än i mönstret, så löste det sig.

Här är dotterns dagistofflor, virkade nyckelpigor. Standardmönster för virkade tofflor, med tån i mörkare (här brun) färg. Ögon och prickar har jag broderat i efterhand.

Så här gullig ser den ut på foten. Sitter också bra på, och är ju lite tjockare än den stickade toffeln. Maskintvättbar ull uppskattas, för hon är ganska kall om fötterna!

Detta var första försöket till nyckelpige-tofflor... Inte lika fina, men funkar fint hemma.

Och de ser ut så här på fötterna... Ser sköna ut, även om de är vindögda och har knasiga prickar!

No comments:

Post a Comment