Sidor

Tuesday, October 13, 2009

Premiär!

Se där ja, då var det dags för en debut i bloggvärlden. Ännu en bloggare i mängden... Jag har frågat mig själv vad jag skulle kunna bidra med om jag började blogga. Och jag har kommit fram till att det kan vara mycket värt bara att få sätta sitt liv på pränt. Tänka igenom vad som hänt, och vad jag vill göra framöver. Om jag sedan skulle kunna inspirera någon annan till något bra, så är det bara bra!

Det är väl inte för inte som tankar om livet och framtiden kommer just nu. Den 15 oktober ska jag ha sökt kurser för nästa termin om jag vill fortsätta plugga. Och det vill jag ju. Nackdelen med att läsa fristående kurser, som jag gör, är att man varje termin måste fundera över vad man egentligen vill. Vilka kurser vill jag läsa egentligen, och varför? Ska det leda till något? Extra "ödesdigert" känns det nu, när jag bara kan få studiemedel för en hel termin till. Sen måste jag få pengar från något annat. Och då blir det läskigt. För vem vill anställa en förläst reumatiker utan körkort? Det är då jag börjar fundera på vad jag gjort och vad jag ska göra. Kanske kan bloggandet bli ett sätt att upptäcka vad jag kan och vill. Eller åtminstone får vara en del i den processen. Jag hoppas det. Nu vill jag sträcka på mig och vara den jag är!

No comments:

Post a Comment