Sidor

Wednesday, October 14, 2009

Alla dessa beslut...

Sitter här vid datorn och försöker hitta några kurser att läsa nästa termin. Trivs så bra med att plugga på distans att jag gärna hade fortsatt med det. Problemet är att det inte finns några kurser på distans som intresserar mig. Och eftersom det är långt till närmaste universitet med teologikurser så blir det lite besvärligt att läsa på campus. Och som vanligt är jag ute i sista minuten, så det finns inte mycket tid att fundera över vad jag vill. Fast jag vet vad jag vill. Jag vill läsa bibelvetenskap med hebreiska och grekiska, eller kristen historia, typ kyrkofäderna. Men det är svårt att hitta kurser som funkar. Panik!!!

Har inte fått så mycket gjort idag, annars... Förutom en väldigt smaskig lunch! Vi ska försöka dela på matlagningen lite mer, maken och jag. Han är lite för snäll och skämmer bort mig, vilket resulterat i att jag blivit allt bekvämare. Det är inte bra! Så jag har bestämt mig för att komma igång lite mer, nu när knäna är bra igen efter den senaste inflammationen. Det tror jag att vi alla kommer att må bättre av. Det måste vara jobbigt för maken när jag är dålig i lederna och allt i hemmet vilar på honom. Men som sagt, nu ska jag inte falla tillbaka i mina gamla hjulspår i första taget.

Var på spa-kväll igår - det var mysigt! Vi fick testa en massa hudvårdsprodukter och ha fotbad tillsammans hemma hos en väninna. Skönt med lite vardagslyx. Och mjuka och lena blev vi också! Tror att det är extra viktigt att göra roliga och mysiga saker på hösten, då man gärna blir lite deppig annars. Det är vad jag tänker gå in för i höst, åtminstone. Apropå roligt, så ser jag fram emot mitt nästa stickprojekt. Har precis stickat färdigt en kofta till en systerson, så nu är jag fri att påbörja något nytt. Jippi! (När jag nu ska hinna...)

No comments:

Post a Comment