Sidor

Saturday, July 16, 2011

Prinsesstårta - Princess cake

 Här har varit väldigt tyst på sistone. Men så måste det få vara ibland. Jag vill inte blogga av tvång, utan för att jag har något jag vill dela med mig av. Och nu har jag det. En dag satt jag här hemma och lekte med lite mattrasor, men konstaterade till slut att jag behövde en grövre virknål för att få ett bra resultat. Men jag ville göra en korg av något slag, och otålig som jag är rotade jag runt i min hylla och hittade ett grönt bandgarn som jag köpte på loppis för något år sedan.

It's been  very quiet here lately. But it has to be alright sometimes. I don't want to feel that I have to blog, but because I have something I want to share. And now I do. I was sitting here one day, playing with some fabric cut for rag rugs, but realized I needed a bigger hook to get the result I wanted. But my mind was set on making a basket of some kind, and inpatient as I am, I dug around in my shelf and found a green ribbon yarn I bought at a flee market a year or so ago.


 Jag hade inte reflekterat över det innan, men garnet var marsipangrönt så dekorationen gav liksom sig själv. En prinsesstårta i skålform! Först tänkte jag göra en kant som mer påminde om tårtpapper, men ångrade mig och konstaterade att en enkel vit kant var precis lagom.

I hadn't thought about it before, but the yarn was marzipan green so the decoration was self written. In Sweden the most crocheted sweet might be our so called princess cake - cake with green marzipan cover and a pink marzipan rose on top. It got its name since the princesses (now sisters to our king) liked it very much when they were young. So I made a princess cake in the shape of a bowl! At first I thought about making the edging look more like a doily, but I changed my mind and now I think a simple white edging is just enough.


 Lycklig över resultatet fortsatte jag göra små korgar eller skålar. Tills garnet tog slut...

Happy with the result as I was, I kept going. Until I ran out of yarn...


Jag är väldigt nöjd med resultatet. De är virkade med fasta maskor i dubbelt bandgarn, kanten och blommorna är virkade i ganska grovt bomullsgarn. Hoppas att någon kommer att vilja köpa dessa på skördemarknaden i september.

I am very pleased with the result. The bowls are crocheted with single crochet in double ribbon yarn, the edging and the flowers in pretty bulky cotton yarn. I hope someone will like them enough to buy them at the harvest festival in September.


Igår gick min underbara make in i garnaffären och köpte två grova virknålar åt mig, så det blev en korg av mattrasor också. Stor nog att användas som brödkorg eller kanske garnkorg. Det kommer bli fler! Just den här är gjord i något trikåmaterial. Även trasorna är köpta på loppis, så jag har ingen aning om vad de var från början. Men det är kul att återanvända!

Yesterday my darling husband went to the yarn shop and bought me two big hooks, so I could make the rag basket too. Big enough to be used as bread basket or maybe yarn basket. There will be more! This one is made from some kind of jersey. Also these rags are bought on flee market, so I have no idea what they were to begin with. But it is fun to reuse!

1 comment:

Emilia said...

Så söta korgar, kul att det var så roligt att du gjorde flera ;)

Post a Comment