Sidor

Friday, July 22, 2011

Återanvändning - Re-use

 Idag har jag gått loss på mina kläder med saxen. Jajamensan!

Today I went at my clothes with the scissors. Oh yes I did!
 

Inte så farligt som det låter, det var de här banden jag var ute efter, som håller kvar kläderna på galgen. Jag använder dem ändå aldrig så jag kunde lika gärna klippa loss dem.

Not as bad as it sounds though, I just wanted those ribbons that keep the clothes on the hangers. I never use them anyway, so I could as well cut them off.


De är nämligen mjuka och glest vävda, så de passar utmärkt till bandbroderier. Annars får jag köpa ganska dyra specialband, de här är ju alldeles gratis!

You see, they are soft and and loosely woven, so they are perfect for ribbon embroidery. Otherwise I have to buy pretty expensive special ribbons, while these are for free!


7,5 meter band blev det till mina broderier, i färger som jag inte hade innan. Perfekt!

I got 7,5 m ribbons for my embroideries, in colors I didn't have before. Perfect!

5 comments:

Sanna said...

Mysig inspirerande blogg du har.. =)

Emilia said...

Jag brukar också klippa bort och använda dem till olika pyssel - annars brukar de smyga fram och synas när man har kläderna på sig ;)

Sanna said...

SV: Det är det så roligt med bloggar, man kan inspirera varandra.. =)

Nu skall jag pusta ut efter kalasfirandet idag.. <3

Kraaaaam
Sanna

Marilyn said...

you're brilliant...how clever to use what we have, but don't know we have!!!
:)

matte said...

fiffigt!

Post a Comment