Sidor

Thursday, July 21, 2011

Sen sist - Since last time

Dottern har varit sjuk den senaste veckan, så vi har varit hemma och grejat. Hela huset är nu städat (vilket är ovanligt för oss) och jag har fått en del gjort.

My daughter has been ill this week, so we have been at home. Our whole house is now tidy (which is very unusual here) and I have accomplished some.


Jag har virkat några mössor till försäljning. Lite olika storlekar och olika dekorationer, jag tycker att det är så tråkigt att göra precis samma.

I have crocheted some hats for sale. Different sizes and decorations, I get so bored if I do the same thing over again.


Jag har märkt att jag virkar hellre än stickar, men det frestar på armar och händer så jag försöker att sticka lite ibland också. Här blev det ett par halvvantar i ett flerfärgat garn. Dottern älskar tydligen inte bara de sockersöta sakerna jag gör, hon ville ha de här också!

I have noticed that I prefer crocheting over knitting, but it's tough on arms and hands so I try to knit some in between too. This time I made mitts in a multi colored yarn. The daughter apparently does not just love the sugar sweet things I make, she wanted these too!


Istället för att virka eller sticka små fyrkantiga provlappar för att testa tovning, gör jag dem i formen av fodral. På det viset kan de ju faktiskt bli något ändå. Dessa tre små är ett exempel på detta. Den minsta är riktigt liten, kanske fyra cm hög, men det kan nog finnas något att ha den till ändå. Om inte annat är det roligt att dekorera dem!

Instead of crocheting or knitting square little samples to test felting, I make them in the shape of a cozy or purse. That way they can actually become something too. These three is an example of that. The smallest is tiny, maybe 4 cm high, but I still think it might come to use. Anyhow, it's fun to decorate them!


En favorit i repris. Dessa tossor är inte till salu utan gjorda på beställning. Längesen jag gjorde den minsta storleken, men det märks att jag fått upp farten på virknålen sen dess. De tog bara en kväll framför tv:n att göra.

And one more pair. These booties are not for sale, they're custom ordered. It's been some time since I made the smallest size, but I can tell that I am faster with the needle now. They only took one night in the TV couch to make.


Jag är själv väldigt förtjust i mina stärkta skålar av virkade dukar, så jag ska göra några till försäljning tänkte jag. Blev förvånad över hur fort det gick att göra dessa två, hade för mig att det tog en halv evighet förra gången... Kul att märka att man utvecklas, om så bara när det gäller hastigheten.

I am really fond of my starched bowls made from crocheted doilies, so I was thinking I would make some for sale. I was surprised how fast they were finished, since I thought it took forever last time... Fun to make progress, even if it's just in speed.

2 comments:

Emilia said...

Oj så mycket fint både stickat och virkat!

Marilyn said...

hope you rlittle one is feeling better...my you have been busy...lots of lovely little things...I need to try and felt something...I think I saw some wool in the store that is for felting...maybe next time I'm up there....

Post a Comment