Sidor

Sunday, April 17, 2011

Virkade väskor till salu! - Crochet bags for sale!

Jag fick lite virklust och gjorde ett par väskor. Tycker de blev söta. Det tycker nog dottern också, för hon försökte övertala mig att ge dem till henne. Den ena vägrade hon släppa, så jag fick lova att göra en likadan till henne. Det är gott betyg!

I was in the mood for some crochet and made a pair of bags. I think they turned out pretty. The daughter probably thought so too, since she tried to convince me to give them to her. She wouldn't let go of one of them, so I had to promise to make her one just like that. That is a good score! 



Den första är lila. Supersvår färg att fånga på bild! Själva väskan är ljust lila och detaljerna mörkt lila. Den andra bilden stämmer bättre. Från början tänkte jag göra väskan helt slät och sy fast en massa blommor på framsidan. Men så fick jag lust att göra något kul, så jag hittade på ett litet korsmönster. Väldigt lätt att göra men ändå effektfullt!

The first one is purple. An extremely hard color to catch on a picture! The bag is light purple and the details darker purple. The second picture is more like it. To begin with, I was thinking that I would make the bag all plain and attach a whole bunch of flowers on the front. But then I felt like making something fun, so I made up a little cross pattern. Very easy to make but yet catchy!


Ett enkelt hjärta (mönster från Attic24) fick ersätta blomsterhavet. Det passade bättre helt enkelt.

A simple heart (pattern from Attic24) replaced the bed of flowers. It was simply more becoming.


Sen hade jag ett randigt bomullsgarn som jag ville testa. Svåra färger att fånga här också, men den går i gult och grått (med antydan åt orange och blått).

Also I had a striped cotton yarn I wanted to try out. Tricky colors to catch here too, but it is kind of yellow and grey (with a hint of orange and blue).


Jag grävde lite i min lilla knappburk och hittade några likadana knappar att pynta lite med.
  
I dug around a bit in my button jar and found some similar buttons to decorate with.


Och ännu ett hjärta. Det var svårt att hitta en färg som matchade, men efter att ha rotat runt lite varstans hittade jag ett broderigarn som passade perfekt till väskan. Ibland är det bra att ha samlat på sig lite av varje!

And another heart. It was hard to find a matching color, but after digging around a bit here and there I found an embroidery yarn that went perfekt to the bag. Sometimes it's good to have gathered a little bit of everything!



Nu är tanken att jag ska försöka sälja de här väskorna. Jag lägger upp dem på min till salu-sida under kvällen. Om du är intresserad kan du lämna en kommentar eller maila mig. (Mailadressen finns om du klickar på min profil uppe till höger.)

Now, the plan is to put these up for sale. I will put them on my for sale-page (till salu) sometime tonight. If you are interested you can leave a comment or mail me. (My e-mail is found if you click on my profile up in the right corner.)

2 comments:

Electra Och Astrid said...

Vilka söta :)

Jag skulle kunna tänka mig en liten väska till hundarnas godis, som jag kan ta med när jag tränar och promenenerar med dom :)

Går de att fodra dom tro?

Emilia said...

Så söta!

Post a Comment