Sidor

Saturday, April 9, 2011

Nya kepsar - New hats

Hej på er! Tänkte bara visa upp det senaste lite snabbt. Jag fick en beställning på två kepsar efter att ha visat upp dem jag gjorde till mina barn. Använde lite annat akrylgarn den här gången, Järbo garns Molly. Supermjukt och härligt och rätt så tjockt. Det är mor och dotter som ska ha dessa kepsar, tycker att de valde så fina färger! Tror bestämt att min dotter blev lite avundsjuk över att flickan ska få en rosa... Gillar verkligen det här mönstret - superenkelt och blir jättebra. Dessutom lätt att anpassa storleken.

Hello you! Thought I would just show you the latest in a hurry. I got an order on to hats after showing the ones I made for my children. I used a different acrylic yarn this time, Molly from Järbo garn. Supersoft and wonderful and rather thick. These hats are for mother and daughter , I think they picked so nice colors! And I really think my daughter got a little jelous that the girl gets a pink one... I really like this pattern - supereasy and turns out great. And also easy to adjust the size.


Den här helgen är min man ledig för första gången på länge, så vi ska iväg på lite familjeutflykt efter frukosten. Vi börjar nog med garnaffären... Sen ska vi nog titta på tranorna som har landat vid Hornborgasjön. Hoppas ni får en härlig lördag!

This weekend my husband is free for the first time for ages, so we're off to a little family trip after breakfast. We will probably start with the yarn store... Then I think we will go watch the cranes that have landed (in thousands) by the lake Hornborgasjön. I hope you all get a lovely Saturday!

No comments:

Post a Comment