Sidor

Monday, April 4, 2011

Mycket på gång - A lot going on

Åh, vilken härlig helg jag har haft! Maken skulle på konferens fredag - lördag, och släppte av mig och barnen hos min mamma. Vi har haft det jättemysigt! Jag har hunnit virka en del också, men jag har ändå inte så mycket att visa... Jo, ett par babyskor kan jag visa. Visst är de söta? Älskar syrenlila.

Oh, what a wonderful weekend I've had! My husband were going on a conference friday to saturday, so he let me and the kids off at my mum's. We hade a very cosy time! I have done some crocheting too, but I still don't have much to show... But yes, I can show you a pair of baby shoes. Aren't they sweet? I love lilac.


 Sen har jag virkat på en sommarhatt till mig själv i helgen. Så här ser den ut.

And then I have been crocheting a summer hat for myself this weekend. It looks like this.

Vet inte hur många timmar jag har virkat och repat upp, virkat och repat upp... Jättefint mönster, men jag får inte till det. Först ökade den mer på bredden än på längden, sedan blev mönstret vridet, sedan blev den alldeles för stor. Och det mönstret kallar de lätt... Får se om jag orkar börja om en gång till. Vill verkligen ha en sån hatt!

I don't know how many hours I've been crocheting and ripping up, crocheting and ripping up... Very lovely pattern, but I can't make it work. At first it was growing more on the width than on the height, then the pattern was twisted, then it got way too big. And they call that an easy pattern... We'll see if I get myself to start it over again. Really want a hat like that!


Istället har jag börjat sticka på en top/tunika till min dotter. Hon håller på att växa ur sina kläder så jag tänkte försöka göra några nya åt henne med garn jag har hemma. En utmaning, eftersom det inte finns några mönster som passar. Då får man hitta på själv. Jag hoppas att den blir bra. Och att hon godkänner den!

I started knitting on a top/tunic for my girl instead. She's outgrowing her clothes so I thought I might try to make some new for her from yarn I have at home. A challenge, since there are now suiting patterns. Then you have to make them up yourself. I hope it will be alright. And that she will approve of it!

2 comments:

Marilyn said...

I agree with you....sometimes yarn just doesn't want to be, what you want it to be....funny how that happens!!! Maybe after the 100th time it will conform to your wish and become the hat you want!!!
and the colour for your daughters outfit is so pretty....hope that goes better than the hat!! Glad you had a good weekend Nilla.... see you....
:)

Electra Och Astrid said...

Dom där skorna är ju bara för söta :) Kanske skulle beställa 4 par, fick reda på att min kompis väntar tvillingar :D Fast måste ju veta kön först, och dom små trollen kommer i september :)

Kram carina

Post a Comment