Sidor

Wednesday, July 14, 2010

Baktankar

Idag har jag inte riktigt varit på humör. Fick veta igår att en ung vän drabbats av sjukdom. Inte blir det bättre av att den familjen tidigare drabbats hårt av sjukdom. Man kan tycka att det får vara nog någon gång... Men livet är ju sånt. Tyvärr. Men man får inte glömma att ibland är livet väldigt ljust också. Men idag har jag som sagt känt mig lite deppig och tänkt mycket. Tydligen är bakning en bra terapi då, för det var vad jag blev sugen på.

Några timmar senare blev det onsdagsfika med sju sorters kakor... Det hade jag inte gissat när jag vaknade imorse. Lite skönt att faktiskt ha orken till det, oftast brukar jag klappa ihop någonstans på slutet och inte riktigt orka slutföra. Och kakor är ju alltid bra att ha hemma.

Igår fick vi gäster, käkade paj som synes, och hade saftprovning. Jag hade sagt på facebook att jag gärna bjöd på saft om någon var törstig, och några vänner tog mig på orden. Hur trevligt som helst! Och saft finns det... Även om det börjar tryta av syrensaft nu, märkte jag. Får vara ute i bättre tid nästa år, så jag hinner göra några satser. Eller skaffa en större kyl, så att jag får plats med flera byttor samtidigt. Men nu är saftningen snart slut för i år, bara svartvinbärsblad kvar att göra på. Sen får det vara nog!

No comments:

Post a Comment