Sidor

Wednesday, December 2, 2009

Mysiga december

December är en underbar månad! Stressig ibland, kanske... Men den är så helt fokuserad på förberedelser och mys i väntan på julen, och det gillar jag! Man kan med gott samvete ägna hela månaden åt att pynta och pyssla, baka och mysa, tända ljus och umgås. Vardagen bleknar i ljuset av adventsstjärnor och julmusik. Mysigt och härligt!!!

Jag håller som mest på att förbereda hemmet. Efter en lång sommar och höst då jag närmast ignorerat vårt hem, så finns det att göra! Men jag spar orken, och gör lite i taget. Och börjar med det som jag känner för just då. Så här långt innebär det att vi bakat ett jättelass med pepparkakor, tagit fram adventsbelysningen till fönstren, pyntat i köket och gjort en krans av lingonris till dörren. Hade tänkt putsa köksfönstren idag (trots att gardinerna och allt är på plats redan) men det är minusgrader ute, så jag får ge mig till tåls. Det är ett ganska behagligt sätt att feja och pynta, just att ta en sak i taget så som man känner för det. Och det jag prioriterar bort kommer jag inte att sakna. Jag vet ju hur trött jag har varit, och känner att jag har släppt många krav i och med det. Allt som blir gjort är bonus!!! Dessutom vet jag ju inte om jag bara är tillfälligt piggare pga mediciner, och då är det ju dumt att lägga ribban för högt...

No comments:

Post a Comment