Sidor

Friday, November 27, 2009

Ta tag i det!

När man inte mår bra, orkar man inte med allt man annars brukar göra. Den senaste tiden har uppmärksammat mig på vad som är viktigt för mig, och vad som får mig att mår bra.

Även om jag inte orkar med allt som jag skulle vilja få gjort i hemmet eller skolan, försöker jag se till att prioritera det som får mig att må bra. Det måste jag göra, för min egen skull. Gör jag det som jag blir glad av och mår bra av, så blir jag också piggare och känner mig bättre. Det hänger liksom ihop.

Ofta delar vi upp människan i så tydliga områden, exempelvis i ande, själ och kropp. Felet vi verkar göra är att försöka markera ut tydliga gränser mellan dessa områden. Jag börjar tro mer och mer att de gränserna inte finns på det sätt vi föreställer oss. De hänger ihop och påverkar varandra väldigt mycket.

Därför tycker jag att du ska göra som jag: släpp alla måsten, och prioritera det som prioriteras bör. Visst finns det saker som vi måste göra, men många av våra "måsten" är något vi bara fått för oss. Se till att fokusera och lägga en del av din energi på det som får dig att må bra! För mig är det min familj, min Gud och mitt pyssel. Gud ger mig kraft och en större dimension i livet, familjen ger mig kärlek och gemenskap, mitt pyssel ger mig glädjen att skapa.

Vad får dig att må bra? Ta tag i det! För din egen skull helt, enkelt. Det kommer att göra dig till en lyckligare människa, det är jag helt övertygad om!

No comments:

Post a Comment