Sidor

Wednesday, November 4, 2009

Förkylningstider

Inatt har jag verkligen sovit urdåligt. Har varit vaken minst en gång i timmen hela natten. Ont i bihålorna, ont i huvudet, snorig, hostig... Sonen kom in till vår säng (som vanligt, han är mycket mörkrädd) vilket gjorde det ännu svårare att slappna av. Det var en väldigt blåsig natt, och då blir det ganska kallt i huset. Han sover utan pyjamas, och dessutom sparkar han av sig täcket hela tiden. Därför låg jag hela natten beredd att lägga över honom täcket igen, så han inte skulle bli förkyld... Vore skönt om han kom över sin mörkrädsla så vi fick ha sängen ifred... Han är ändå åtta år och tar upp en hel del plats i vår 160 cm breda säng. Dottern sover dock gott i sin egen säng. Men ibland händer det att hon kryper ner lite hos oss och myser, när hon har vaknat på morgonen.

Jag hoppas att jag frisknar till ganska omgående... Imorgon ska vi ha gemensam höstfest på scouterna, och det är jag som ska ha andakten. Vill inte missa den, för jag var sjuk förra gången det var gemensam andakt och jag skulle ha den. Vore så dumt att missa igen. Dessutom har jag en tenta som ska göras någon gång i veckan, och en del skoljobb att göra färdigt innan jag vågar börja på den. Blir jag sjukare nu, så hinner jag inte...

Samtidigt går vi i valet och kvalet hur vi ska göra med vaccinering mot svininfluensan. Jag har redan fått den första sprutan, eftersom jag är i en riskgrupp pga mina mediciner. Vi har sagt till på skolan att sonen ska vaccineras, för det vill han själv. Men dottern får panik när vi talar om sprutor. Vill nog att hon ska vaccineras, men det känns elakt att spä på hennes sjukhusskräck, som faktiskt släppt en del den senaste tiden. Håhå jaja, alla dessa val...

No comments:

Post a Comment