Sidor

Wednesday, April 13, 2011

Söt solhatt - Pretty sun hat

Minns ni garnet som inte ville bli det jag ville? Efter många försök har jag äntligen lyckats, fast med ett annat garn. Mönstret är underbart, även om det är svårt att få till virkfastheten och storleken...  Det visade sig att jag virkade för hårt. (Vilken överraskning!)

Do you remember the yarn that didn't want to become what I wanted it to? After numerous attempts I have finally succeeded, but with a different yarn. The pattern is wonderful, even though it's hard to get the gauge and the size right... Turned out I was crocheting too hard. (What a surprise!)


Mönstret heter Garden Party Crochet Hat och är designad av Alla Koval. Gå gärna in på hennes sida och titta runt, hon designar underbara barnkläder! Hatten finns i tre storlekar, och nu lyckades jag följa medium som ska vara lagom för barn. Den är lite stor på dottern, trots att hon har stort huvud, och passar till och med mig. Så jag förstår fortfarande inte riktigt mönstret...

The pattern is called Garden Party Crochet Hat and is designed by Alla Koval. Please visit her site and have a look around, she designs amazing clothes for children! The hat is available in three sizes, and now I managed to follow medium which should be for kids. It is a bit big on the daughter, despite her having a rather big head, and it even fits me. So I still don't fully understand the pattern....


Blommorna är inspirerade av Alla Koval, men jag virkade på frihand. Blommor och blad är fastsydda på en virkad platta som i sin tur sitter på en brosch så att man kan flytta eller byta blomman.

The flowers are inspired by Alla Koval, but I crocheted without a pattern. Flowers and leaves are sewn onto a crocheted plate which is sitting on a brooch so you can move or change the flower.


Det blev lite suddigt foto, eftersom jag fick försöka fösa undan den här damen samtidigt. Helt plötsligt blev hon väldigt social!

The picture got a bit fuzzy, since I had to try and sweep away this lady at the same time. All of a sudden she got very social!


Det är tråkigt väder här idag, men blir det soligare kanske jag visar hur dottern blev i sin nya hatt!

The weather is dull here today, but if it gets sunnier I might show you what my daughter looks like in her new hat!

2 comments:

Electra Och Astrid said...

Så söt liten hatt :)

Sv, Ni får gärna komma hit en dag, gärna när solen är framme och de är varmt, Kan vi sitta ute och fika och ha lite terapi med hundar och barn :))

Jenny Sandgren said...

Fina saker du gör! Jättekul att se... om du vill kan du gå in på Bildaonline, skapa ett konto och gå med i vårt nätverk: Bilda Hantverk Väst (din man vet hur :o)OCH så kan du gilla oss på Facebook, så kommer info om olika hantverks evenemang som du är varmt välkommen till!
Mvh Jenny Sandgren, Bilda Hantverk Väst

Post a Comment